Flow Weaver Review

tempo di emissione: 2022-05-22

Navigazione veloce

Escape rooms zijn het afgelopen decennium een ​​ware rage geweest, met allerlei soorten escape room-ervaringen die overal in de Verenigde Staten en over de hele wereld beschikbaar zijn.Sommige escape rooms staan ​​bekend om hun gebruik van virtual reality-technologie, en daarom is het logisch dat escape room-ervaringen ook zijn ontwikkeld voor VR-headsets van consumentenkwaliteit.Er zijn nogal wat VR-ervaringen voor escape rooms waar fans uit kunnen kiezen, maar een die ze moeten vermijden, is de onlangs uitgebrachte Flow Weaver op Oculus Quest.

Flow Weaver is een stationaire VR-ervaring, die tegen de geest van een escape room lijkt.Het leuke van escape rooms is dat je ze kunt verkennen, met verschillende objecten kunt rommelen en proberen te bedenken hoe je de puzzels kunt oplossen.De hoofdpersoon in Flow Weaver is een tovenares die op haar plaats zit dankzij magie die ze aan één plek bindt, en simpel gezegd, dat zorgt niet voor een erg vermakelijke escape room-ervaring.Het helpt niet dat de standaard stationaire grens niet breed genoeg is om goed te passen bij momenten waarop spelers moeten reiken om met objecten te communiceren, dus ze zullen toch hun eigen aangepaste grensbewaker moeten maken.

Hoewel het personage van de speler op zijn plaats zit, kan ze nog steeds communiceren met de wereld om haar heen dankzij magische spreuken die ze tijdens het spel verwerft.Een van de eerste die de tovenares leert, is dat ze verre objecten kan oppakken en dichter bij haar kan brengen, wat een heel eenvoudig spelmechanisme is dat vaak standaard in veel VR-games wordt ingebouwd.Helaas zet dit de toon voor de rest van de spreuken die de tovenares in het spel krijgt.De meeste van haar vaardigheden zijn niet meer dan dingen aanwijzen en aanklikken, wat een nogal saaie tijd met zich meebrengt.

Er zijn geen coole magische spreuken voor spelers om naar uit te kijken inFlow Weaver, wat betekent dat het spel niet erg bevredigend is en dat er geen echte beloning is voor het doorstaan ​​van de puzzels.Het enige dat Flow Weaver spelers geeft voor het voltooien van zijn puzzels, is de kans om door te gaan naar de volgende puzzel totdat ze het einde weten te bereiken en worden getrakteerd op een van de meest bizarre, abrupte eindes in alle games.Spelers zullen zich tekort gedaan en gefrustreerd voelen omdat ze hun tijd in het spel hebben geïnvesteerd.

In het verhaal van Flow Weaver probeert het personage van de tovenares erachter te komen hoe ze zich kan bevrijden van haar magische spreuk, die blijkbaar op haar is uitgesproken door een necromancer die eruitziet als een humanoïde dinosaurus.Ondanks dit vreemde uitgangspunt is het verhaal saai, saai en de conclusie beledigend, waardoor het tijdverspilling is om te proberen te investeren in wat er gaande is.Wat nog erger is, is dat spelers de tussenfilmpjes niet kunnen overslaan.

De scènes en dialogen die niet kunnen worden overgeslagen in Flow Weaver worden enigszins draaglijk gemaakt door de verrassend goede voice-acting van de game, maar die goodwill wordt aangetast als je rekening houdt met het verbijsterende save-/checkpoint-systeem en spelbrekende bugs. terug door een hele puzzelkamer en hen dwingen te zitten door middel van dialoog die ze al hebben doorgenomen.Dit probleem steekt de kop op wanneer spelers besluiten het spel te pauzeren en later terug te komen, wat al erg genoeg is, maar het is ook een groot probleem wanneer spelers gedwongen worden om opnieuw op te starten vanwege bugs.

Flow Weaver laadt soms niet het volgende evenement dat spelers nodig hebben om verder te komen, waardoor ze soms vast komen te zitten in een gebied en een herstart forceren.Dit lijkt het vaakst te gebeuren wanneer de necromancer voor een monoloog verschijnt.Nadat ze klaar zijn met praten, zouden ze moeten verdwijnen en spelers de kans geven om de puzzels op te lossen, maar soms blijven ze op hun plaats en lijkt er geen andere manier te zijn om het probleem op te lossen dan het spel opnieuw te starten.

Zelfs als Flow Weaver deze serieuze technische problemen niet had, zou het nog steeds geen boeiende gameplay-ervaring zijn.De puzzels zijn zelden moeilijk omdat ze slim zijn, maar eerder omdat het object dat spelers nodig hebben om verder te gaan moeilijk te herkennen is.Een vroeg voorbeeld hiervan is wanneer spelers een tak van een boog moeten trekken en die moeten gebruiken om kaarsen in een ander gebied aan te steken.De vertakking past in andere vertakkingen waar geen interactie mee mogelijk is, en hoewel spelers de mogelijkheid kunnen gebruiken om belangrijke objecten in de omgeving aan te wijzen, is het nog steeds niet altijd duidelijk waar ze mee kunnen communiceren en wat niet.Wat er uiteindelijk gebeurt, is dat spelers wild door de gamewereld klikken in de hoop iets te vinden dat ze kunnen pakken om de puzzel af te maken.

Flow Weaver heeft wel een interessant gameplay-idee, en dat is hoe het spelers tussen dimensies laat springen.Vanuit de materiële wereld kunnen spelers een feeënwereld, een schaduwwereld, de onderwereld en meer bezoeken.Dit zijn allemaal verschillende versies van de ruimte in de materiële wereld, en acties die in de ene dimensie worden ondernomen, kunnen de andere beïnvloeden.De meer boeiende puzzels van de game draaien om dit concept, en het kan leuk zijn om te experimenteren en te zien wat er gebeurt.Helaas is Flow Weaver erg rigide en lineair van aard, waardoor dit concept niet zijn volledige potentieel bereikt.

Spelers zullen vrijwel zeker vast komen te zitten bij het oplossen van de puzzels van Flow Weaver, dus het spel zal waarschijnlijk een paar uur in beslag nemen.Als je de puzzels echter snel oplost en ze geen spelbrekende bugs tegenkomen, is het redelijk dat Flow Weaver in een uur of minder kan worden voltooid.Veel VR-games zijn aan de korte kant, maar dit is zelfs korter dan normaal, en dus is het iets waar VR-enthousiastelingen rekening mee moeten houden.

De korte lengte van Flow Weaver is het minste van zijn problemen.Hoewel het een aantal interessante ideeën heeft, is het niet leuk om te spelen en voelt het vaak als een hele klus.De voice-acting en art-stijl zijn beide aantrekkelijk, maar geen van beide is voldoende om een ​​playthrough te rechtvaardigen.Er zijn veel betere escape room-ervaringen beschikbaar voor virtual reality-headsets die fans van het concept in plaats daarvan zouden moeten overwegen.

Flow Weaver is beschikbaar voor Oculus Quest en Oculus Quest 2.Game Rant heeft de game beoordeeld op Oculus Quest.

Onze beoordeling:

1 van de 5 (slecht)